موسسه پیو اقدام به نظرسنجی از بیش از ۴۴هزار نفر در ۳۶ کشور در سراسر آمریکای شمالی، جنوبی، اروپا، آسیا، خاورمیانه و اروپا انجام داده که براساس آن مشخص شده که اقدام کشورهای اروپایی برای منزوی کردن پوتین در جنگ اوکراین با شکست مواجه شده است.

اقدام کشورهای اروپایی برای منزوی کردن روسیه شکست خورده است/ نارضایتی مردم لهستان از عملکرد زلنسکی

به گزارش قدس آنلاین، سال گذشته ایلیا مگنیر خبرنگار جنگ و تحلیلگر مسائل سیاسی به  اسپوتنیک گفته بود: «پنجاه کشور برای شکست دادن روسیه گرد هم آمدند و شکست خوردند. اوکراین شکست خورد و اروپا هم شکست خورده است.»

او در ادامه تأکید کرد اقتصاد روسیه عملکرد به مراتب بهتری در مقایسه با اقتصاد اروپا دارد. به گفته او، علاوه بر این، درگیری در غزه سبب از بین رفتن ادعای برتری اخلاقی ظاهری غرب شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: هنوز برخی از کشورهای اروپایی گاز روسیه را خریداری می‌کنند. زمانی که انرژی مقرون به صرفه نباشد، صنعت از اروپا به آمریکا مهاجرت می کند، جایی که انرژی در آن ارزان تر است. آنها (اروپایی ها) این موضوع را می دانند و کاملاً از آن آگاهند، اما، موضوع شگفت آور این است که آنها به واقع واکنشی نشان نمی دهند و این جنگ بی فایده را که آنها را به سوی نابودی صنعت و اقتصاد اروپا می برد، متوقف نمی کنند.»

جالب اینجاست که در نظرسنجی که به تازگی موسسه پیو انجام داده است نیز  بیش از ۴۴هزار نفر در ۳۶ کشور در سراسر آمریکای شمالی، جنوبی، اروپا، آسیا، خاورمیانه و اروپا به این نکته اشاره کرده اند که اقدام کشورهای اروپایی برای منزوی کردن روسیه شکست خورده است.

نکته جالب توجه دیگر در این نظرسنجی این است که ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی عنوان کرده‌اند که به زلنسکی برای انجام کار و اتخاذ تصمیم درست اعتماد ندارند در حالی که ۴۰ درصد عنوان کردند که به تصمیمات وی اعتماد دارند، حتی بیشترین مردمی که عملکرد زلنسکی نارضایتی خود را اعلام کرده اند مردم کشور لهستان بوده اند.

سال گذشته نشریه تلگراف در تحلیلی درباره شکستهای ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در نبرد با روسیه نوشت: زلنسکی همچنان تاکید می‌ کند که اوکراین همه اراضی خود که توسط روسیه تصرف شده را مجددا تصاحب خواهد کرد. اما او بعد از آنکه انتظارات را از ضدحمله تابستانی ارتش اوکراین بالا برد ظاهرا دیگر صحبتی از چارچوب‌های زمانی نمی‌کند.

در بخش دیگری از گزارش این نشریه آمده است: «زلنسکی تاکنون هیچ استراتژی واقعی برای جنگ ارائه نکرده جز اینکه فقط گفته، مرکز ثقل جنگ در ضمن دفاع در برابر پیشروی‌ های احتمالی روسیه در شرق، به کریمه و دریای سیاه منتقل شود. در صورتی که زلنسکی انتظار دارد غرب همچنان انبارهای سلاح‌ هایش را پر کند این وضعیت برای او به اندازه کافی خوب نیست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.